جنون پرواز

مینوشتم، زمانی که بسیجی بودم...

جنون پرواز

مینوشتم، زمانی که بسیجی بودم...

جنون پرواز

اللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ
خدایا خودت را به من بشناسان که اگر خودت را نشناسانى پیامبرت را نشناسم

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَ
خدایا رسولت را به من بشناسان که اگر رسولت را نشناسانى حجتت رانشناسم

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینى
خدایا حجتت را به من بشناسان که اگر نشناسانى از دین خود گمراه گردم.


اللهم عجل لولیک الفرج .
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای .

آخرین نظرات
پیوندها

پس کربلاچی میشه؟؟؟!!!

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۳۳ ب.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

امام علی ع فرمود: بدانید که گناهان اسبان چموشی هستند که مردم بر ان ها نشسته ولگامها یشان رها شده است .پس سوارانشان را در اتش می افکنند.

 

(آب، در عین حال که مایه حیات  تمامی جانداران میباشد، اگر مهار نشود، به صورت سیلابی جریان می یابد و باعث نابودی حیات بشر می شود. بنابراین، این پدیده حیات بخش نیز نیاز به سد سازی و مهار دارد و در صورتی برای بشر مفید خواهد بود که به هنگام نیاز، در کانال کنترل شده خاصی قرار گیرد و از دریچه مخصوصی، به مقدار نیاز، جریان یابد و در غیر این صورت، طغیان می کند و به باغ ها، کشتزارها و خانه ها سرازیر شده، همه را ویران خواهد ساخت.

در مورد انسان نیز نیروی غضب، برای دفاع و شهوت، برای بقای نسل، لازم است؛ ولی اگر این دو غریزه بر اثر افسار گسیختگی طغیان کنند، موجب بروز جنایات ویران گر و انحرافات جنسی و بی عفتی خواهند شد.

در نتیجه اگر جامعه بخواهد  از لوث گناه پاک شود و یا وجود خویش را از آلودگی گناه حفظ کند، راهی جز کنترل و تعدیل غرایز و تمایلات نفسانی وجود ندارد.)

 

راستش روز اولی که تصمیم گرفتم وبلاگ بسازم بااین نیت بود که دغدغه هام و دردودلام و هرچیزی که برام مهم بود وباید میگفتم رو بنویسم .چون خیلی وقت بود که حرفام تو دلم مونده بود ونگفته های زیادی داشتم واسه همین فک میکردم وقتی وب بزنم اونقدحرف دارم که روزی یه پست میذارم اوایل خوب (به روز)مینوشتم ولی رفته رفته خستگی از بلاتکلیفی و دورشدن از هدف اومد سراغم وباعث شد خیلی دل به کارندم  چون اون طوری که فک میکردم همسنگرا کمکم نکردن .گاهی باتمام دردی که تووجودم داشتم یه پست میذاشتم وانتظارداشتم باراه حلاشون بهم کمک وبه هم کمک کنیم ولی فقط به یه متاسفم وانشاالله درست بشه واللهم عجل اکتفامیکردن شاید که نه مطمئنا دغدغه هایی که من داشتم ودارم وهمیشه دربارشون حرف میزدم رو همه دارن، ولی نمیدونم چرا به نتیجه ای نمیرسیم همه میدونیم مشکل کجاست ولی راه حلی وکاری انجام نمیدیم.

این چندوقت همش سرم تولاک خودم بود وکل مسئله زندگیم شده بود فلسطین وسوریه ومیانماروکلا اسلام خارج ایران ولی این دفه رفتنم به خونه واتفاقایی که افتاد باعث شد به خودم بیام .ومتوجه بشم که چقدغافل بودم چقدساده بودم که فک میکردم همه چی داره به نفع ماواروم پیش میره ،اسلام داره گسترش پیدامیکنه و مردم روز به روزدارن به دین گرایش میکنن راهپیمایی ها،شعرای حامدزمانی حرفاوبیانیه های بسیجیاو بچه مذهبیا هیئتامون دعاکمیلامون و...همه وهمه برام منبع انرژی بود تو این حال وهواغرق بودم ولی نمیدونستم  بیرون ازاین فضاچه خبره !!!

چقدخوش باوربودم یانه بهتربگم غافل

ازمحرم تاحالاچیزی ننوشتم ولی امروز به خاطر یکی از دوستان تصمیم گرفتم دوباره بنویسم  دوباره قصه رفتن من به خونه ویه ماجرای جدید...

امتحانا که تموم شد رفتم خونه  ازمهر عمدا نرفته بودم،  ازوقتی اومدم دانشگاه سعی کردم وابستگی خودمو به همه ی چیزایی که بهشون وابسته بودم کم کنم درواقع یه نوع تمرین  که اگه روزی انشاالله به خاطرهدفم مجبوربودم از خونه دوربمونم  این وابستگی ها منوازهدفم دورنکنه

خیلی دلتنگ دیارو...بودم هرچی نزدیک ترمیشدم دلتنگیم بیشتروبیشتر میشدبالاخره رسیدم وگذشت تایکی دوهفته همه چی خوب وخوش داشت میگذشت که یکی از دوستام زنگ زد گفت میادخونمون و...

بعدکلی حرف زدن از دانشگاش پرسیدم وکلاساشون (ترم اولی بود)ازاوضاع دانشگاه تعریف کرد ،ازفساد ،ازاعتیاد،ازروابط نامشروع دانشجوهاشون  ،ازارتباط دانشجوها واستاداشون  ووو

یکی ازاستاداشون از معدود کارشناسای امارایرانه  میگفت بعضی موقع نتایج گزارش هاو تحقیقاشو که بهمون نشون میده تایه هفته به روال عادی زندگیمون برنمیگردیم

 

-اینکه70درصد مردای متاهل کارمند فلان شهر دوست دختردارن

-اینکه سن رابطه ج  بین نوجوانان دختر فلان شهررسیده به 12سال

-اینکه  رابطه بامحارم توخیلی از خانواده ها کاملاعادی شده وطبق مصاحبه هایی که بااین افراد داشته  ازدیدگاه اونا این چیزی نیست جز عشق

-اینکه امارتولد فرزندان نامشروع بیش از حدتصور ه حتی خود اون افراد

-اینکه امارطلاق داره روز به روز بیشترمیشه و ایران داره گوی سبقتو از بقیه ی کشورا میدزده

-اینکه تو80درصد خونه ها ماهواره وجود داره و اکثرشبکه های غیراخلاقی و ضداسلامی 

-اینکه کودکان این خانواده ها بیشترین اسیب رو میبینن و دراینده  ناسالم و عمدتا اشخاصی با فرهنگ غربی وضداسلامی بارمیان

-اینکه

-اینکه

بعد4ماه رفتم خونه ولی باخودم گفتم کاش نمیرفتم شاید بعضی ها  ازاینکه این حرفارو میزنم بخندن وبگن اینا که چیز تازه ای نبود  .گفتیم حالاچی میخوادبگه

ولی این چیزای که گفتم امارایران نبود امارچندتاشهرکوچیکه که هنوز همون فرهنگ ساده ی روستایی خودشون دارن همونایی که همیشه پاکی  و بی ریایی وصداقتشون بهم انرژی وزندگی میداد

ولی الان باید باهمچین صحنه هایی رو به رو بشم ؟؟؟

*هم کلاسی های سابق خودم که الان به خاطر فراربا دوست پسرشون باید به اجباربه عقداون پسر دربیان و تااخر عمربااین ننگ زندگی کنن.

*خیانت  به همسرو قتل

*روابط نامشروع پدرودختر  یامادروپسر

*رابطه دختروداماد یاپسروزن داداش

اونقداین مدت ازاین حرفاشنیدم که اگه الان یکی بگه امام زمان دیگه  کیه ؟اسلام چیه؟تعجب نمیکنم اصلا تعجب نمیکنم.

 البته توسایت های خبری داخلی هرچی گشتم بجزاماری که سال 89ایران درباره ایدزو...به سازمان ملل ارائه داده چیزی پیدانکردم که اونم غیرواقعی ومبهم به نظرمیرسیدبه هرحال بایدقبول کنیم که همچین مسائلی هم دوروبرما هست.س

این حرفا برام قابل هضم نبود تااینکه  دیشب تو یو تیوب فیلما ومستندهایی درباره فساد تو ایران  دیدم 

خبرنگاره  همش بالبخند و احساس اکنده از افتخاردختروپسرایی رو نشون میداد که با یه وضع نامناسب تو خیابوناوپارک ....

بایدم لبخند میزد  درختشون به ثمرنشست تلاشون نتیجه داد نابودی فرهنگ ودین مارو میخواستن دیگه خب دارن بدستش میارن مگه غیرازاینه؟؟؟؟

اینایی که نوشتم  کلی بود شاید اگه باجزئیات مینوشتم چیزایی میگفتم که هیچ کس باورش نمیشد مثل قضیه ی  سربریدن همون دختربچه توسط مادروناپدریش

بالاخره اومدم دانشگاه یکی از بچه هابهم گفت یه سخنرانی دیدم درباره فلان شخصیت مذهبی که به امام زمان توهین میکنه ومسائلی از این قبیل که همیشه جز شوک و ناامیدی چیزی رو برام به دنبال نداشت  هیچ وقت نشدبراشون پاسخ مناسبی پیداکنم

دلیلش چیه؟

ما که شیعه علی هستیم چرا؟ماکه یا بن الحسن میگیم چراگناه میکنیم ؟

ماکه اعتقادداریم امام زمان هست چراگناه میکنیم؟

پس شهداچی میشن؟

پس کربلاچی میشه؟

فقط بلدیم بگیم نمیشه نمیگیم نمیخوایم گناه کنیم میگیم سخته نمیشه تقصیرنفسمونه گناهمونو میندازیم گردن شیطان

هرکی توخط گناههه میگیم عجب ادم زرنگیه

ولی اگه کسی به وظیفش عمل کنه وتوزندگیش لقمه ی حروم نباشه میگیم عجب ادم اسکولیه(به عینه دیدم وشنیدم)

حیف که فک میکنیم باگناه به مقصدمیرسیم حیف!!

بهترنیست به جای اینکه این مسائل روانکارکنیم باهاشون مقابله کنیم؟

 

 

 

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۱۱/۲۲
Sara293

نظرات  (۲۸)

سلام


مشکل من همه ی کسانی هستند که به اسم اسلام و دین خون مردم رو  تو شیشه می کنند!

همه کسانی که ادعای دین می کنند و از بی دین ها بی دین ترند

همه کسانی که خودشان بی دین هستند ولی از بی دینی بقیه حرف می زنند

همه کسانی که فقط به دنبال اصلاح دیگران هستند

همه کسانی که یادشان رفته : ان الارض یرثها عبادی الصالحون.


2

بحث این نبود که نظر توهین امیز باشد یا نه بحث این بود که نظر عام باشد یا خاص!

3

نظر که ابتدایش را بولد کردم را بخوانید معنای توهین را می فهمید

علیکم به نظرات قبلی

4

من توهین نکردم ایشان خودشان گفتند که ناقص الذهن هستند

باز هم علیک به نظرات قبلی

5

تحصیل حاصل از حاکم ممتنع است!

سلام


جدا برا عام نبود

چ جالب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شما چجور تشخیص میدید کدام نظر برای عام هست و کدام نیست !؟

ببخشیدا ولی آیا نظر :


جناب مسافر کربلا

ریاست محترم کافه کراسه


عام بود ک تائید شد

جدا ک خسته نباشید

بگویید ک چون مطابق میل شما نبود تائید نشد نه اینکه عام نبود

گاهی انسان زورش می گیرد و ...

جدا ، واقعا و عمیقا یا علی علیه السلام



پاسخ:
سلام علیکم
من نمیدونم مشکل شما چیه ولی درهرصورت وقتی اون بنده خدا وبلاگ دارن نیازی نیست تو  بنده براشون نظر بذارید عرض کردم بهتره باخودشون صحبت کنید همین

اگه از نظر شما این جمله که پررنگ نوشتید توهینه وبرای عام نیست پس اسم متن حضرت عالی رو چی باید بذاریم؟

سلام


نظری ک چند هفته پیش گذاشتم رو تائید کنید


و از شیطان اگر نترسید کلته سرتون میره

یا علی علیه السلام

پاسخ:
سلام علیکم
اون نظر برای عام نبود که تاییدش کنم
برای اون بنده خدایی که نوشته بودید فرستادمش
جوابش باخودشون
یاعلی ع

سلام


انا عبد الحقیر المسکین المستکین و بدحال در این روزها و لا ابکی

پس لطفا نظر قبلی ک در این مطلب نوشتم را تائید کنید لطفا!!!

و از خدا بترسید ؛ اتقوا الله و اتقوا الشیطان

از خدا و شیطان بترسید

پاسخ:
سلام علیکم
کدوم نظر؟شما همین 1 نظررو برای این مطلب فرستادید
میترسیم چطور مگه؟
ازشیطان؟؟؟؟؟؟

۲۰ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۳۱ مرتضی (جاهدین اسلام)
سلام
التماس دعا تو سفر راهیان نور
ایشالله سر فرصت مفصل خدمت میرسم.
فعلن یاعلی
پاسخ:
راهیان؟؟؟
افسوس

جناب مسافر کربلا

ریاست محترم کافه کراسه

سلام  علیکم

با احترام به اطلاع شریفتان میرسانم که در بی دقتی بنده شکی نیست.نمونه اش همان نوشتن اشتباهی مسافر کربلا به سمافر کربلا بود که احیانا باعث شده شما نام مستعار مارا ذولقرنین بنامید! و یا بحث فراماسونر بودن پایداری که شما به سید جمال اطلاق کرده بودید. از محضر عالی مقام تان کمال پوزش را میطلبم. با کسب اجازه از محضرتان نکاتی را عارض میشوم:

حضرت رئیس!افراطیت اگر از سر روی آنها میبارد از قلم مبارک شما همچون سیل روان است و لابد این قلم از اندیشه ی شما دستور میگیرد، و اگر ما اشتباه میکنیم بفرمایید که قلمتان از کجای وجود سراسر قدسیتان فرمان میبرد و این بنده ی کمترین را از دامان جهل وارهانید.

اعلیاحضرتا!به گمان کسی که مذهبی بی خطر است،خود حق پنداری عامل اصلی انحراف است.هرچند که ما قصد جسارت به کمیلی هارا نداریم اما فرمایش حضرت ظل ا... در رابطه با عدم وجود انتقاد در رابطه با این خیل شریف ذهن ناقص بنده را به این سمت سوق داد.

عالی جنابا! از اکابر و بخصوص رهبر مذهبیان بی خطر شنیده ایم که باید برای نقد جریانی، نقاط ضعف و قوتشان را کنار هم آورد و برایندش را سنجید و با سنجه ی انصاف نتیجه گیری کرد. ما با حواس پرتمان از وضعیت موجود چنین فهمیدیم  که  برایند هشت سال گذشته اندکی مثبت بوده است. و نمونه اش هم همین امکان ایجاد فضایی به نام کافه کراسه است.چرا که قدما در دوره ی حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید خندان باید این عمل را در رویا جامه ی عمل میپوشاندند.

حضرت مسافر کربلا حواس پرت بنده و وقت زیاد مانع از آن میشود که به تک تک کلام گهر بارتان پاسخگو باشم.اما اگر خواهان آنید که جاهلی را از چنگ جهل وارهانید،میتوانم در کافه ی معجزه گونتان مشرف شوم و جرعه ای از دریای بی کران معرفتتان بنوشم و باهم به بحثی دوستانه بنشینیم تا بلکه خداوند عنایت رماید و مارا به واسطه ی انفاس قدسیتان از شر جهالت نجات دهد.

در آخر باید به محضر شریفتان عارض شوم که " آدم های تندروی که وارد حیطه ی کار فرهنگی میشوند با نوزادان در یک چیز مشترک هستند.هر دو باید زود به زود عوض شوند،آن هم به یک دلیل مشابه"(بر گرفته از گفت و شنود کیهان با اندکی دخل و تصرف)

یا علی(ع)

پاسخ:
سلام علیکم
ایشون ریاست کافه نیستند که خطابشون کردین
کافه رئیس نداره انشاالله همه باهم مدیریتش میکنیم این مسائل واتفاقاتی که به وجود اومد رو هم میشه درقسمت گعده ها حل وفصل کرد
بابحث کردن تو این وب به نتیجه نمیرسیم
اللهم صل علی محمد وال محمد
۰۷ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۱۷ قلبم را ب حبّ ت خوش دار ..
سلام
1
شما مدت ها پیش ب ما قول و وعده تغییر نام بلاگ تان را داده بودی دوسی ؟!!
2
از من تقریبا آماردان بشنو ک هیچ استاد یا دانشجو اماری در جریان این موارد قرار نمی گیرد ..
تنها برخی از اساتید حقوق -ان هم بواسطه شغل قضاوت با معدود نمونه هائی
لذا تا ب اینجا بر باد حرف های دوست ت
چرا ک معدود و این نتایج ک اعلام کرده اصلا یامدرک نیست

در ضمن خودت ک ب وفور مشاهده نمودی - اساتید گرام دور و برمان را
مگر فقط حق گو یند
مگر کم قصد آشوب و همین درگیری اذهان را دارند

مسئله بعد من باب نحوه طرح یک مشکل و دغدغه و مسئله ست
ما مجبور نیستیم

یاحق

3 هم خصوص
پاسخ:
سلام علیکم
1ما به خیلی از دوستان این قول رادادیم وانشاالله الوعده وفا  البته به موقش
2 اگر هم این امارها 100درصددرست نباشد امارهای دوروبرمان را که نمیشود انکارکرد!
به هرحال این مشکلات ومسائل هست وکل بحث من این بود که چراجامعه ما باید تا این حدازگناه پیش رود هرچند کم باشد ووظیفه ی جوانان انقلابی چیست؟
من تک تک این مسائلی که نوشتم را به عینه دیدم
اساتید دانشگاه که دیگرهیچ گاها خودمنشااشوبند و...وما بارهاتامرز اخراج پیش رفتیم
بله
درپناه حق

سلام

جناب حضزت ذوالقرنین شما کلا بی دقتی یا تو این وبلاگ ایجور میشد

علیکم ب نظرات قبلی بنده

کجای اون نظرات من گفتم پایداران فراماسون هستند!!؟؟؟

فراماسون را برای جناب اسدآبادی گفتیم ولی دریغ از کمی دقت!

چرا سرتون رو کردید زیر برف!؟

ی کم واقع بین باشید مشکلاتی ک این پایداران درست کردند رو چطور انکار می کنید

افراطی بودن از سر و روی اینها می بارد

یک نمونه ساده اش نامه ای بود ک با امضای 313 نفر در حمایت از جلیلی بر خروجی سایت رجانیوز قرار گرفت!!!

نمونه دیگرش سخنان دکتر الهام

نمونه دیگرش ماجرای قم و لاریجانی

نمونه دیگرش سکوت در برابر انحراف

نمونه دیگرش....

تا دلتان بخواهد این پایداران مشکل دارند

واقعا یک مورد قابل دفاع برای این گروه بیارید!!!؟؟؟

ممیزی های غیر صحیح درون خودی ها!!!

کدوم خودی ها!؟!؟

اینها اگر خودی بودند ک ما الان اینجا نبودیم!

علت اصلی رای اوردن شیخ کلید ساز همین پایداران بودند و علت رسیدن ما ب این وضع!!

علیکم ب وضعیت فعلی کشور جناب!

دشمن شناسی فقط بیرونی نیست دشمن درون جامعه ست در لباس دوست

موش در انبان ما رخنه زده ست

وز فن اش انبان ما کم امده ست

خیلی ها این روزها دشمن هستند

گرگ هایی در لباس میش!

رو تو اول دفع شر موش کن

بعد از آن در جمع گندم کوش کن

حالا این حرفایی ک شما زدید در مورد فکر من رو نمیدونم از کجا آوردید!!

و کجای نقد من افراطی و بی انصافی ست!!!!!!!!!!!!!!!!!

برای ملاقات یار باید غدیر را درک کرد

باید سقیفه را دید

باید فاطمیه را شناخت

و باید مسافر کربلا شد

 

یا علیــــــ«

با سلام به دوست عزیزم
متاسفم که مدتی پیدام نبود و به روز نبودم
انشاءالله اگر توفیق نصیبم بشه سعی می کنم به روز باشم
به روزم با " بیانات امام خامنه ای درمورد آمریکا و توافق نامه ی ژنو "
پاسخ:
وعلیکم
خواهش
خدمت میرسم
سلام

جسارتا عرض می کنم، چون نوشتید دلخورید از دوستان وبلاگی که نظر و راهنمایی نمیدن.

اول اینکه اگر سودای اصلاح جامعه در سر دارید، غصه خوردنِ تنها کاری از پیش نمی بره، نباید صورت مساله برای شما انقدر مهم بشه که بخاطرش افسرده بشید، یا از اومدن به خونه پشیمون! باید در مقابل درد سینه سپر کرد، با آغوش باز به استقبالش رفت...

دوم اینکه شاید آمارهای استاد مربوطه گویای تلخی هایی از جامعه ایران باشه، اونهم جامعه ای که در عصر به اصطلاح مدرن تکنولوژی قرار گرفته و ناگزیر از هجمه های فرهنگی که ایمانی راسخ و نفسی مطمئنه می خواهد که از ترکش تیرهاش در امان بمونی، اما آمارهای دیگه ای هم هست که از دید استاد منصف دوستتون دور مونده! یک نمونه اش احیای شب های قدر و جمعیت میلیونی توابین... اصلا چرا انقدر دور؟ راهپیمایی 22بهمن که تشریف داشتید؟! نمی خواین بگید همه این جمعیت جزو آمار استاد بودند که؟!
من به آمارهای امیدوار کننده رهبرمون بیشتر اعتماد دارم! ایشون همیشه افق روشنی از جوانان کشور ترسیم می کنند.

سوم اینکه عرضی نیست جز دعا برای فرج بقیه الله فی ارض...
پاسخ:
سلام علیکم
سودای اصلاح جامعه که درسرهمه هستدرواقع همه ی مردم باتوجه به افکاردرستی (البته ازنظرخودشون)که دارن سعی میکنن به یه نحوی درپی اصلاح جامعه حالاکوچیک یابزرگش هستن
به خاطرصورت مسئله افسرده نشدم بلکه افسوس خوردم

به تنهایی بااغوش بازبه استقبال درد رفتن=یه عملیات انتحاری که علائه براینکه خود شخص نابود میشه واتفاقا به نفع طرف مقابل هم
امارهایی که حضرت اقا میدن که 100درصددرسته ماهم به همین اقا دلمون خوشه
بحث من اینه که چراباید شیعه خانه ی امام زمان باید همچین وضعی داشته باشه ؟
این وسط وظیفه ی جوونای انقلابی چیه؟
آیا اگه مادست رو دست بذاریم و بذاریم دشمن هرکاری دوست داره وهربلایی میخواد سرجامعه و فرهنگ و جوونامون بیاره بازم وضع طبق همین امارای حضرت اقاپیش میره؟؟؟
التماس دعا

سلام علیکم.

جناب سمافر کربلا من حامی پایداری نیستم1

2قطعا جبهه پایداری دچار اشتباهاتی شده،کمااینکه تمام جریانات اصولگرا اشتباهاتی دارن،و به صورت بیشتر جریانات غیر اصولگرا، اما اینگونه نقد افراطی و بدور از انصاف،همراه با تخیل همراهی این جریان با فرماسونری و غیره و ذلک،نه تنها نشان از اطلاعات ناقص و بعضا اشتباه دارد،بلکه نشان دهنده جهتگیری عاطفیست تا عقلانی.

3.شما دقیقا مشکلی که جبهه پایداری دچار شد رو به نحو اولی دارید انجام میدید.و اون هم چیزی نیس جز ممیزی های غیر صحیح درون جبهه ی خودی.

4.برادر گرامی.دشمن اصلی رو نباید فراموش کرد.سر اختلافات اندک نباید به جون هم افتاد و جلوی دشمن واقعی خودمون رو تیکه پاره کنیم.که این دقیقا خواست اوناست.

یا علی(ع)

پاسخ:

و علیکم

...

سلام و عرض ادب. پوزش بعلت تأخیر و نیز افسوس!

نکات و آماری که نشان دهندۀ ذهن درگیر ب مسائل فرهنگی جامعه است درست است اما طرف مقابل، یعنی آرمانهای انقلاب، وزنه اش به مراتب سنگین تر است.
تمام این فسادهایی که فرمودین حقیت دارد و بیشتر از این حقیقت درد آور است.
اما ما به تنهایی جلوی دنیا ایستاده ایم و این یعنی حرکت رو به جلو. 
تمام این فسادهایی که نگاشتید برابری میکند با یک روز فساد 38 سال پیش این مملکت؟ ک نه ماهواره ای بود و نه اینترنتی و نه دانشگاه آزادی؟؟؟
جمعیت جوانان مذهبی و غیر مذهبی ما در ایام اعتکاف و شبهای قدر و دهۀ عاشورا و وو رو نباید نادیده گرفت.
البته انتقادی که به نوشتۀ شما وارده این نکته است که نویسنده دو معضل را با هم بیان کرده است. 
1. فساد افسار گسیختگی جامعه مخصوصا جامعۀ غیر مذهبی
2. گناه بچه مذهبی های دعا کمیلی و ارزشی...
در مورد کم کاری بچه های ارزشی کاملأ موافقم و باید مراقبه ها و محاسبه ها بروز باشد اما سقوط جامعه را قبول ندارم.
به یقین آینده از آ حزب اللهی هاست.















یکسری حرفهای دیگر هم هست که بعدا خواهم گفت.


و اینکه
خیلی التماس دعا
پاسخ:
علیکم السلام خواهش میکنم
صدالبته که ارمان های انقلاب سنگین تره
فرمودین (اما ما به تنهایی جلوی دنیا ایستاده ایم و این یعنی حرکت رو به جلو)بله اگه همه پشت هم باشیم میشه رو به جلو نه برعکسش
نقدتونم وارده ولی خب باید گفته میشد
مام نگفتیم که جامعه داره سقوط میکنه
 البته فراموش نکنیم اخرالزمان وبحث حزب الهی های اخرازمانی رو
ممنون ازحضورتون
درپناه حق

سلام

قبول دارم ک اختلاف نظرها باید حل شود ولی وقتی یک طرف بحث افراد غیر منطقی باشند چجوری می خواهید اختلاف ها را از بین ببرید

خوبه خودتون هم میدونید ک انتقاد زیادی ب حرف اقای اسدابادی هست ولی باز هم حرفش را می گویید!

مشکل اصلی کشور دور شدن مردم از هیئت هاست جون هیئت ها بهترین جا برا استفاده از معارف اهل بیت هستند!

و حال سوال اینست چرا مردم از هیئت ها فاصله گرفته اند و پای منابر نمیروند؟!

و جواب کاملا واضح است!!!!

ایشون جز لژ فراماسونرهای ایران بودند متاسفانه

مسئولان هشت سال گذشته ما از پایداران بودند و مورد حمایت این گروه و شعرهای حامد زمانی وسیله ای برای تبلیغ اینها شده و هر روز گروهی ب سمت آقای زمانی و این گروه ک زمینه ساز انحراف بودند می شوند و ب این پایداران گرایش پیدا می کنند و شاید دوباره سال های قبل تکرار شود

از این واقعا میترسم ک ب زمان گذشته دوباره برگردیم!

واینکه مردم از طریق شعرای ایشون ب جبهه ناپایداری گرایش پیدا کنند مضر است!

و اینکه بی مسئولیتی همین هاست ک الان وضعیتمان این است

و ارامش قبل از طوفان:

حرف من هم همین بود ک همیشه اروم بودن خوب نیست و شاید در پی اش طوفان باشد

و کمیلی ها همیشه انتقادپذیر بوده اند و خواهند بود ولی منتقدی موجود نبوده در واقع انتقادی وجود نداشته ک منتقدی از دل آن رشد کند.

منتظر جبرانتون خواهم بود البته مراقب باشد گل ب خودی نشود و اینکه عقل میگه با دم شیر بازی نکردن بهتر است!!!

و امیدوارم ک نقاد خوبی باشید چون بنده هم زبان دوری را مسلطم هم با دعا کمیلی ها خیلی فرق دارم.

پیشنهاد دوستتون اشتباه بوده!

و هدف من از نظری ک دادم صرفا گفتن دغدغه ها و سیل مشکلاتی بود ک پایداران و سـ...ه در چند سال اخیر ب سوی مردم روانه کرده اند!

من هم نگفتم بد کردید جای دوری رفتید در واقع منظورم این بود ک این موارد متاسفانه دامن گیر کل کشور شده تقریبا!

در آخر هم نکته ای که بنظرم کاربردی میاد اینه که واقعا باید برای این مسائل راه حل پیدا کرد!!!!!

جناب حضرت ذوالقرنین ک خط بالا از ایشون است واقعا دقت عمل زیادی داشتند ک ب این نتیجه رسیده اند!

ولی ابتدای مطلبتان را شدیدا موافقم ما باید بریم سد بسازیم و پیمونکاری برداریم تا جلوی سیل ها را بگیریم

هدف از کافه چیزی است ک اگر محقق شود واقعا عالیست

ان شاء الله ک موفقیت با کافه کراسه همرا خواهد بود!

و امیدوارم ک از فکر جبران و این چیزها بیرون بیایید چون مطمئنا گل ب خودی است کارتان و ممکن است حتی روی ضد حمله گل های بیشتری دریافت کنید!

ما در برابر تهدید تهدید می کنیم

یا علی علیه السلام

پاسخ:
سلام علیکم
ممنون از نظرتون انشاالله درباره جبهه پایداری وناپایداری واقای زمانی و...تویه پست بیشتربهش میردازیم
البته که ضدحمله گلای بیشتری داره واینکه بعضی موقع گل به خودی لازمه
درپناه حق
۲۸ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۱۸ محمد باقری معتمد

با سلام

ببخشید نتونستم سر بزنم چون مشهد بودم

واقعا حرفایی که نوشتید واقعیت داره.

ایشاءالله به امید خدا هر چه زودتر این مشکلات از جامعه ما برطرف بشه.

یا علی

پاسخ:
سلام علیکم
زیارت قبول
انشاالله
۲۷ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۴۰ میلاد علیدوست

سلام. با موضوع انحطاط علوم دراسلام (یا عدم پیشرفت در اسلام)...قسمت اول در خدمتم.
حق با علی ست

از جنگ به یاد دارم آژیرش را

از مادر خود اشک سرازیرش را

اما عجبا ، شهید در ذهنم نیست !

این حافظه با این همه تغییرش را


۲۷ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۲۱ فدائی امام زمان
آقا بیا که فاجعه از حــــــد گذشته است
انسان ز مرز هر چه نباید ، گذشته است
آقا بیـــــــــــــا ببین که چه ها در زمان ما
بر امت مسیح ومحمد(ص) گذشته است
پاسخ:
....

مطمئنا دغدغه هایی که من داشتم ودارم وهمیشه دربارشون حرف میزدم رو همه دارن، ولی نمیدونم چرا به نتیجه ای نمیرسیم همه میدونیم مشکل کجاست ولی راه حلی وکاری انجام نمیدیم.

چون اختلاف نظر در بین بچه مذهبی ها شدیدا زیاده -ب خاطر کاراهای ی عده-

و پشتوانه فکری نداریم و نمیخواهیم این را قبول کنیم!

چون کار فرهنگیمان خلاصه شده در ی جلسه سخنرانی و دادن گواهینامه مهدویت!!

چون کار فرهنگیمان خلاصه شده در یک هیئت ک اون هم ب جای جذب دانشجو داره همه رو زده میکنه از هرچی بچه مذهبیه!

و در کل چون معنای کار فرهنگی را نمی دانیم!

مردم روز به روزدارن به دین گرایش میکنن راهپیمایی ها،شعرای حامدزمانی حرفاوبیانیه های بسیجیاو بچه مذهبیا هیئتامون دعاکمیلامون و...همه وهمه برام منبع انرژی بود تو این حال وهواغرق بودم ولی نمیدونستم بیرون ازاین فضاچه خبره !!!

اولا شعرای حامد زمانی مورد حمایت پایدارانی است ک علت تمام مشکلات کشور ک در بالا گفتید هستند

پایدارانی ک فقط منافع خود را می بینندو نه مملکت و نظام اسلامی و مردم را.

پایدارانی ک علت اصلی توافق نامه ننگین ژنو هستند-ب صورت غیر مستقیم-

پایدارانی ک تمام کشور و رقبا را تمسخر و تخریب می کنند تا خودشان باشند و خودشان!

پس گوش دادن ب شعرای حامد زمانی نه تنها خوب نیست بلکه مضر نیز هست!

دوما مشکل ما دقیقا همینه ک فکر می کنیم آروم بودن خوبه در حالی ک اگر همه چی اروم باشه من خوشحال نیستم

همه چی آرومه من چقد دلگیرم...

سوما دعا کمیلی ها اینجور ک شما میگی نیستند!

....

....

اینکه تو80درصد خونه ها ماهواره وجود داره و اکثرشبکه های غیراخلاقی و ضداسلامی

-اینکه کودکان این خانواده ها بیشترین اسیب رو میبینن و دراینده ناسالم و عمدتا اشخاصی با فرهنگ غربی وضداسلامی بارمیان

-اینکه

اینکه

اینکه بچه مذهبی هامون همه فیلتر شکن دارند

اینکه بچه مذهبی هامون یا یوتیوب هستند یا فیسبوک

اینکه مردم یک جا از گرسنگی میمیرند و مردم یک جا غرق در نعمتند

اینکه هنوز هم نمیخواهیم بپذیریم ک پایداران مسئول تمام بدبختی های فعلی کشورند

اینکه بخور بخور بعضی از ارگان های کشور در حد بخور بخور دوران عثمان است ک مانند شترانی ک ب علف تازه رسیده اند همه چیز را درو می کنند و اموال را با چکش و تبر بین خود تقسیم می کنند و بعد هم ادعای دین و مسلمان بودن می کنند!

اینکه جامعه اسلامی ما ب جای حرکت ب سمت مدینه فاضله ب سمت مدینه ممنوعه در حال حرکت است!

اینکه غرق در فتنه ها هستیم ولی انگار نه انگار !

اینکه جوانان را ب ازدواج تشویق می کنیم ولی بدون کوچکترین درامدی!!!

و اینکه آه از این همه بی دینی!

آه از این همه رنجش مردم

آه از بدبختی جوانان و بی فکری بچه مذهبی ها

آه از تنهایی رهبر

آه از ب اصطلاح حامیان نظام!

آه از این همه کار ب اصطلاح فرهنگی و ضد فرهنگی!

آه از بی فکری مسئولان

آه از اینکه ب شغل فکر می کنم و چیزی ب ذهنم نمیرسه چون مدینه مان ب جای فاضله ، منکره شده!

آه از این مدینه بی فاضله بچه مذهبی ها!

آه ، آهی از نهاد!

آهی از اعماق وجود!

آهی از بی آهی مسئولان!

آهی از بی آهی مذهبی ها!

آهی از ته قلب!

آهی از ته دل!

ذلی ک گیر ست!

دلی ک شاید بمیرست!

دلی ک پر از محنت ست!

پر از بی رنگی

پر از دغدغه!

دغدغه ای از عشق!

دغدغه از شغل!

از خدمت!

از دین!

دغدغه ای از دغدغه های رهبر!

دغدغه ای از بی دغدغه ای بعضی ها!

دغدغه ای از بچه مذهبی ها!

بچه مذهبی های بی خطر!

بچه مذهبی های چوب کبریت!

بچه مذهبی های لا مذهب!

بچه مذهبی های بی دل!

بچه مذهبی های بی فکر!

بچه مذهبی های هزار رنگ!

بچه مذهبی های کم رنگ!

...ادامه دارد

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- با دستمال کثیف نمیشه شیشه رو تمیز کرد

2- چرا جای دوری می روید همین دانشگاه باهنر تمام مواردی را ک شما مثال میزنید دارد از کوچکترین تا رابطه نامشروع استاد و دانشجو

3-مشکل در فقر دینی ، فرهنگی و مادی ست بالاخص مادی-در شهرها کوچک و روستاها-

4-مشکل در بیکاری ست

5- مشکل در خود سد نیست مشکل در سدساز است

6-تا خوب های ما بهتر نشوند بدها خوب نمی شوند!

7-مشکل بی چادر ها نیستند مشکل چادری های بی چادرند-چادری های بی حیا-

.... ادامه دارد

ولی تمام دغدغه هایتان را ب کافه کراسه بسپارید و راه حل بگیرید

کافه کراسه محلی برای رفع دغدغه ها و راهی برای بهبود دین دانشجویان!

با کافه کراسه دیگر نگران دغدغه هایتان نباشید

 

یا علی علیه السلام

 

پاسخ:
سلام علیکم
-بله اختلاف نظرکه هست ولی خب بایدحل بشه!!!!
-منظورم از گرایش به دین تو کل جهان بود به استثنای بلاداسلامی
(به قول سید جمال الدین اسدابادی: توغرب اسلام دیدم ولی مسلمون ندیدم توشرق مسلمون دیدم اسلام ندیدم)هرچند به این سخن ایشون یاشاگردشون محمد عبده انتقادهای زیادی شده وگاها توهین ولی فعلا نمیخوایم درباره این بحث کنیم  چون خودش نشون دهنده خیلی چیزهاست.
-اینکه گفتم راهپیمایی ها شعرای زمانی و...برام منبع انرژیه ظاهرقضیه نیست من کاری به حمایت پایدارانی که فقط منافع خودشون رو میبینن ندارم چون بشترمشکلات جامعه ما ناشی از بی مسئولیتی برخی مسئولین ماست
به هرحال هرکس میتونه یه برداشت ازاونا داشته باشه شعرای اونا دراصل مشکل نداره  ولی اینکه میگید گوش دادن به اونا مضره هنوز برام قابل هضم نیست.
-بعضی اروم بودنا حکایت همون ارامش قبل از طوفانه
-اگربنابرانتقاداز کمیلی ها و...باشه خودمونم یه پامنتقدیم ولی خب اینجاجای بحثش نیست انشاالله دریه وقت مناسب
کنایه ای هم که ب مازدین درباره یوتیوب یه جایی براتون جبران میکنم چون این مسائلو یه جایی مطرح کردم به پیشنهادیکی از دوستان رفتم
اینکه جای دوری هم رفتم دلیل داشتم وگرنه بله  تو همین دانشگاه همش هست
-کافه رو هم که تبلیغ کردین؟؟؟!!!
دیشب کافه بودیم و تاحدودی همین مسائل مطرح شد انشاالله به همه اون اهداف که براش تعیین شد برسیم
ممنون از حضورتون
درپناه حق
-
-
۲۶ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۱۰ ماه اب اور

سلام رفیق خسته نباشی.حرفاتون عالی بودهمه گناهان ماازبی ایمانی یابهتربگویم ایمان ضعیف ماست انشاالله باتلاش وهمت همه مون این مشکلات حل بشن.من الله التوفیق

پاسخ:
وعلیکم
انشاالله

با عرض سلام و خسته نباشیددرخدمتم

با مطلب قدم اول سلوک از دیدگاه آیت الله جاودان

پاسخ:
وعلیکم
خدمت میرسیم
۲۴ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۴۱ ✿ηαℨ ʟḯ✿
سلام
اسم وبلاگتون رو دوست دارم چون شعرشو دوست دارم اما نمیخوام معتقد به این باشم و بگم نیا.....
بیا گل نرگس که ما درسته منتظران نالایقی هستیم
بیا و راه و چاه را نشانمان بده

بیا بیا گل نرگس جهانمان جای توست
دوصد ترانه ظهور همیشه به نام  توست

این بیتو فی الفداهه همینجا گفتم:)

نظرتون درباره تبادل لینک چیه؟ خوشحال میشم خبرم کنین
پاسخ:
سلام علیکم
درسته
انشاالله روزس بشه عوضش کنم
چشم

شهر های کوچیک بدلیل عواملی که خوتون بهتر میدونید بعضا در حالت گذار بین سنت و مدرنیته واقع میشن که تو این دوره هم با خلع هنجاری مواجه اند...همین مسئله باعث رواج بیشتر فساد تو این شهرها میشه...برخلاف شهر های بزرگ که به یک ثبات هنجاری به صورت نسبی ممکنه رسیده باشن،که در این حالت چه به مذهب گرایش داشته باشن چه به مدرنیته یا... باز هم فساد کمتره

از این نظر میگم شهرهای کوچیک رو نباید به کل کشور تعمیم داد.

 

ضمنا آدمای دغدغه مند کم نیستند.مهم هنر نخ تسبیح شدنه

یا علی(ع)

پاسخ:
سلام
ممنون از نظرجامعه شناسانتون
بله مهم هنرنخ تسبیح شدنه
سلام

عالی/ خدا قوت
پاسخ:
وعلیکم
لطف دارید
سلام . 
این دوران طلایی رو از دست ندید و کوله بارتون رو تو اونجایی که می تونید پر کنید و خودتون رو آماده کنید . امثال شماها باید بمانند تا آینده شهید نشود ...افراد دغدغه مند همانند شما کم نیستند ، اما نیاز به زمان داریم . همیشه به بچه ها می گم که، رفقا  فعلا بهتون تریبون نمیدن و اگر تریبون هم بدن ، پایه نداره و با یک فوت میریزه.

بنده حقیر به شما راهی رو پیشنهاد می کنم که چند ساله که داریم تو مسیرش حرکت می کنیم . شبکه ای کار کردن  ، به نظرم شما باید ستادی کار کنید . ما از  سال اول دانشگاه  با یک گروه 12 نفره شروع کردیم که 4 نفرشون مسئول یسیج  دانشجویی بودن و الان هم در مسئولیت های مهم و موثر استان و کشور در حال فعالیت هستن . . .  بحث زیاد دارم  و طولانی اما به همین اکتفا می کنم .

سعی کنید ، حلقه های دوستانه و تاثیر گذار رو مستحکم تر کنید . . . بلند مدت نتیجه اش را می بینید . 
التماس دعا


پاسخ:
سلام علیکم
نظرلطفتونه
بله حلقه مستحکم وشبکه ای کارکردن !!!! ولی راستش نیستند ودلیل اصلی عذابم همینه
وظیفه ست
درپناه حق وسپاسگذارم

سلام علیکم.

خسته ی مطالعات کنکور ارشد نباشید.

بازم یه سفر به منزل و ماجرایی دیگه...

والا اینایی که میگین واقعا درد آوره... فکر نمیکنم در رابطه با این همه مشکل و فساد و انحراف بشه تو یه نظر راه حل ارئه داد.ولی میشه برای یافتن راه حلش راه حل ارائه داد.و به عنوان مثال یک گروه مطالعاتی تشکیل بشه و ریشه ها و عوامل این مسائل رو شناسایی کنه و بعد در جهت  حلش اقدام کنه...روشنه که اینم یک راه حل کلی.واقعا خیلی خیلی جای بحث و کار و... داره

 

یه مسئله دیگه هم که خدمتتون باید عرض کنم،همونجوری که شما گفتین این فقط آمار چند شهر کوچیکه و منطقی نیست که به کل ایران تعمیمش بدیم.ضمن اینکه باید احتمال خطا به خیلی از تحقیقات داد. بخصوص در رابطه با روشهای تحقیقی که اصلا تو اینجور مسائل کارامد نیست.به هرحال این مسائل وجود داره و قابل انکار نیست همونطوریکه خلاف اینها هم وجود داره.نمونه اش همین دغدغه مندی یک فرد جوان مثل شما یا من یا امثال من و شما و...

 

 

در آخر هم نکته ای که بنظرم کاربردی میاد اینه که واقعا باید برای این مسائل راه حل پیدا کرد.ولی خوب هرکسی باید از یک حیطه ی خاص شروع کنه.از این شاخه به اون شاخه پریدن هم خود شما رو آزار میده هم مانع عمل شما برای رفع مشکل میشه.اینطور نیس بنظرتون؟

 

موفق و موید باشید ان شالله

پاسخ:
سلام علیکم والاامروزامتحان داشتم ولی دریغ از یه کلمه مطالعه متاسفانه.
نظرتون درست ولی فک کنم مسئله خیلی حادترازاین حرفاباشه منظورم این بود که شهرای کوچیکی که حداقل از این نظرباید وضعشون بهترباشه اینجورین  وای به حال کلان شهراش
زنده باشید وممنون از راه حلتون
درپناه حق
۲۳ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۱۱ میلاد علیدوست

سلام. باموضوع تفاوت درنگرش اروپا واسلام درخدمتم
حق با علی ست
بعله...

یکی از کتب صادق هدایت را مطالعه فرموده بودیم کمتر دچار آسیب روحی می گشتیم...

می خواین تعطیل کنیم کلاً؟! این هم شد مملکت! با این آماراشون...

بابا کوتاه بیایید... القای ترس و یأس هم از القائات شیطان است.(قال الخودم علیه ام سلام)
پاسخ:
سلام علیکم
ماکه چیزی نگفتیم به هرحال اینا حقایقیه که اگه بخوایم ساده بگیریمشون بزگ وبزرگترمیشن دیگه بدتر.
راستی کارو هم بدنیستا
اگه خواستیددچاراسیب روحی بشین اونا بیشتراز بقیه جواب میده
شما که الحمدولله ازوضع اون منطقه بیشترباید اطلاع داشته باشین!!
ممنون از حضورتون
درپناه حق
سلام علیکم
ابتدا ورود دوباره تون رو خوش آمد میگم
راجع به نظرات دوستان وهمفکری موارد مربوط به نظرات خودم رو قبول ندارم هرووقت هرچی بوده و نیاز ب همفکری بوده نظرم رو گفتم وشاید یک پیگیری دوطرفه نیاز بوده...
این خیلی خوب است ک شما فرد دغدغه مندی هستید و نسبت ب اطرافتون و مسلمانان حساس هستید این از الطاف خداست... 
شما گفتید که دوستتون گفتن

ازفساد ،ازاعتیاد،ازروابط نامشروع دانشجوهاشون  ،ازارتباط دانشجوها واستاداشون  ووو

یکی ازاستاداشون از معدود کارشناسای امار ایرانه  میگفت بعضی موقع نتایج گزارش هاو تحقیقاشو که بهمون نشون میده تایه هفته به روال عادی زندگیمون برنمیگردیم

نظر شخصی بنده اینست ک خیلی دلخوش آمارها نباشیم طبق فرموده آقا ک بنظرم در رصد اوضاع مملکت از همه دقیق ترند و آمار بهتری هم دارند زیادی داریم سیاه نمایی میکینم از اوضاع کشور ایشون ک با کسی تعارف ندارند که...

همیشه آمارها دقیق نیست چون جامعه آماری اونا دقیق و کامل نیست طرف مثلا تهران رو با ی کلان شهر دیگه مقایسه میکنه و میگه این آمار کشوره

من منکر رواج اخلاقیات زشت و منکر نیستم ولی ن به این صورت

چون اینا همه مردم نیستند 

درکل نظرم برمیگرده ب خانواده سالم ومذهبی و تربیت اسلامی و دوستان باخدا

اینهاست ک فرد و جامعه سالم میسازد

شخصی اگر از لحاظ تربیت خانوادگی و دوستان افراد سالم و اسلامی باشد یقینا دچار مشکل نمیشود چون این شخص دائم درحال مراقبه و تذکر به خودش است

چنین فردی خدا را درهمه حال میبیند

اینها همه ب شخص و خانواده برمیگردد و درصدی همه ب حکومت جامعه ناسالم و شرور وقتی اینها را ب روش درست پیگیر نباشد ب بن بست میرسد

افراد وقتی شناخت ناکافی نسبت ب خود و خدا و هدف خلقت نداشته باشند ب مسیر منحرف میروند شیطان هم ک منتظر کوچکترین رخنه ایست

بنظرم بسیاری از گناهان ریشه در تارک الصلاة بودن فرد دارد من جمله فساد و فحشا   اینو بسیاری از علما میگن

نماز معراج مومن است...همین جمله فکر کنم گویای همه چیز باشد.

موفق باشید و پاینده


پاسخ:
بله درسته
بنده این استادرو میشناسم وباتوجه به سوابق کاریشون وشناختی که ازشون درام این حرفارو گفتم والبته اینکه به عینه این اتفاقارو میدیدم شاید من زیاده روی کرده باشم ولی دراین شک نیست که گناه وفساد داره گسترش پیدامیکنه
انشاالله باراه حلای دوستان و همت مسئولین بشه یه جامعه ارمانی ومدنظرحضرت امام زمان وامام خامنه ای برسیم

ممنون از نظرتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی