جنون پرواز

مینوشتم، زمانی که بسیجی بودم...

جنون پرواز

مینوشتم، زمانی که بسیجی بودم...

جنون پرواز

اللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ
خدایا خودت را به من بشناسان که اگر خودت را نشناسانى پیامبرت را نشناسم

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَ
خدایا رسولت را به من بشناسان که اگر رسولت را نشناسانى حجتت رانشناسم

اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینى
خدایا حجتت را به من بشناسان که اگر نشناسانى از دین خود گمراه گردم.


اللهم عجل لولیک الفرج .
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای .

آخرین نظرات
پیوندها

خامنه ای کیست؟

جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۱۰ ب.ظ

 

 

ظهر داشتم دنبال یه مطلب درباره اقا میگشتم همین که نوشتم خامنه ای، سرچیات قبل اومد که نگام رو یه جمله خشک شد

خامنه ای کی میمیرد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

بغض کردم یابهتر بگم غیرتی شدم تودلم گفتم دستت بشکنه که اینو نوشتی.

بعد باخودم گفتم چراباید کسی پیدابشه که همچین جمله ای رو بنویسه؟اصلا چطور جرات کرده ؟ایاغیرازاینه که نمیدونه امام خامنه ای کیه؟ایاغیرازاینه که از اقا شناختی نداره؟

تو حال وهوای غیرتمون بودیم   که  وجدان پنهانمون که سالی به دوازده ماه خواب تشریف دارن بیدارشد وزد پس کله تعصب عزیزترازجانمون که اصلا خودت چی؟تو ایی که اینقد ادعات میشه وهمه جا تا چیزی به اقا ونظام میگن مثل برق 3فاز ازجامیپری  اصلا خودت بگو ببینم از خامنه ای بجز اسم وتاریخ تولد وگاهی خوندن سطحی بعضی بیاناتش که اونم به لطف دفتر خوداقاست که برات ارسال میشه چیزدیگه ای میدونی که  به ملت ندیده ونشناخته  بد وبیرامیگی؟دیدم بدم نمیگه ها!!!

حالا از خودمون میپرسم این اقایی که عکسش رو درودیوار خونه هامونه و پس زمینه ی گوشی ولپ تاب و....واینقد سنگشو به سینه میزنیم

اقایی که به ظاهر همه جای زندگیمون  هست  ولی درواقع نیست کیه؟

 

بدون شک بزرگ ترین نعمت خداوند برای ایران اسلامی در دوران کنونی را باید وجود بابرکت ذریه باکفایت حضرت زهرا (س) ولی فقیه جامع شرایط حضرت آیت ا... خامنه‌ای دانست؛فقیهی بت شکن که باید به امام زمان(عج) به واسطه چنین نائبی تبریک گفت

شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که به اندازه آیت‌الله خامنه‌ای برای مسائل جاری جهان اهمیت داشته باشد، اما در عین حال، تا این حد هم برای جهانیان ناشناخته باشد

 

مقاله موسسه کارنگی برای صلح:

امام خامنه ای در باب عدالت  مخالف سرمایه‌داری هستند. ایشان اسلام را به‌عنوان بهترین روش برای برپایی عدالت معرفی می‌کند و روحیة ظلم‌ستیزی اسلام را برای جوانان دنیا جذاب می‌دانند که خود عاملی برای تبلیغ اسلام است...
ایت ا...خامنه ای در سیاست خارجی، ، پیرو امام خمینی هستند ، ایشان در طول این سه‌دهه، همواره بر شیطان بزرگ بودن آمریکا تأکید داشته‌اند و دشمنی خود با آن را به صراحت ابراز کرده‌اند و ریشة دشمنی آمریکا با ایران را در واقع نه به‌خاطر مسئله‌ هسته‌ای یا نفی اسرائیل و دفاع از حزب‌الله، بلکه به‌خاطر موقعیت استراتژیک ایران و ذخایر انرژی آن می‌دانند که اینک در اختیار یک کشور اسلامی قرار گرفته است. راهبرد مقابله در برابر فشارهای شورای امنیت و آمریکا نیز “مقاومت ” معرفی شده، چرا که ایشان معتقدند هر چقدر در برابر ابرقدرت‌ها کرنش کنی و کوتاه بیایی به همان اندازه فشارهای آن‌ها بیشتر خواهد شد.

 یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه ایشان  مسأله فلسطین و اسرائیل است.

 نویسند ی این مقاله که در منطق مستحکم و قانونمند ایشان درمانده، تأکید می‌کند که اگر خود فلسطینی‌ها به صلح با اسرائیل روی بیاورند دیگر ایران نمی‌تواند چنین مسائلی را مطرح نماید!
وی استراتژی ایشان برای گسترش نفوذ منطقه‌ای ایران در اندیشة آیت‌الله خامنه‌ای را شامل سه عنصر می‌داند: تأکید بر منافع و دشمنان مشترک ایران و جهان اسلام و سعی در جا انداختن آن در سران منطقه، حمایت از دموکراسی و انتخابات مستقل در کشورهای اسلامی منطقه و به‌عنوان مثال پیروزی حماس در فلسطین، حزب‌الله در لبنان، اخوان‌المسلمین در مصر و شیعیان در عراق و نهایتاً ترکیب نفوذ فرهنگی و سیاسی با مسائل امنیتی منطقه که ایران می‌تواند در حل آن‌ها نقش داشته باشد.
او تأکید می‌کند که انرژی‌هسته‌ای در منظر آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان نشانه‌ای از موضوعاتی چون تلاش برای استقلال، ضرورت خودکفایی، بی‌عدالتی قدرت‌های جهانی و توجه بسیار زیاد اسلام برای کسب علم معرفی شده است، لذا ایشان دائماً بر لزوم پیشرفت علمی ایران تأکید کرده‌اند؛ چرا که رشد علمی، خودکفایی و استقلال سیاسی را حلقه‌های به هم متصل می‌دانند..
او همچنین به وحدت‌طلبی ایشان با جهان اسلام اشاره می‌کند و تأکید ایشان بر اینکه ایران با اهل‌سنت مشکلی ندارد و آمریکا و اسرائیل را که دشمن اصلی همة جهان اسلام هستند و اینک نیز به دنبال آتش‌افروزی در منطقه می‌باشند، مورد توجه قرار داده است. در همین راستا به تأکیدات ایشان در حمایت از جنبش سنی‌مذهب حماس و رد شبهه تلاش ایران برای ایجاد هلال شیعی در منطقه اشاره شده است.

خامنه ای از دیدگاه دیگران

علامه حسن زاده آملی:   
 ایشان در جای دیگر فرموده‌اند: گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است. این جملات وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌الله طباطبایی درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج.
آیت الله بهجت: 
ایت ا...صدیقی فرمودند

"از آقای بهجت سوال کردم نظرتان راجع به مقام معظم رهبری چیست؟

آقای بهجت فرمودند:"بهتر از ایشان نداریم."

  همچنین آقای بهجت به خود بنده عرضه داشتند که در دیداری که با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف داشتم از ایشانراجع به آقای خامنه ای سوال کردم وحضرت پاسخ دادند: " آقای خامنه ای از ماست."

بعد باز ایشان می گفتند چند سال پیش که آیت الله خامنه ای یک هفته ای تشریف آوردند قم ، جمعیت زیادی برای استقبال آمده بودند در خیابان ها .آیت الله بهجت هم آمدند جزء جمعیت استقبال کنندگان . حالا یک مرجعی در سن حدود نود سال ! ایشان هم آمدند در جمع استقبال کنندگان آیت الله خامنه ای . ایشان می گفت که یک شخصی به ایشان گفت که حاج آقا شما با این سن و سال آمدید وسط این جمعیت استقبال کنندگان ؟آیت الله بهجت فرمودند : " اگر مردم می دانستند که استقبال این سید چقدر ثواب دارد هیچ کس در خانه نمی نشست " .

آیت الله وحید خراسانی:

وقتی مقام معظم رهبری به حرم اهل بیت و قم مشرف می شوند، وظیفه همه ما است که از مقام شامخ ایشان تجلیل کنیم.
این تجلیل، تجلیل از اسلام، مذهب، اهل بیت و مرجعیت بوده و شکر نعمت حکومت اسلامی است که خداوند متعال به این مملکت ارزانی داشته است.
بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره):  

 امام خمینی(ره) خطاب به مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری ایشان: هر موقعی‌که شما به سفر می‌روید، من مضطرب هستم تا برگردید. خیلی سفر نروید! همچنین امام راحل در مورد امام خامنه ای می فرمودند : شما مانند خورشیدی هستید که نورافشانی می کنید.

 یک نفر را مثل ایشان پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم.

- از زبان احمد آقای خمینی : وقتیکه داشت تلویزیون آقای کیم ایل سونگ را با آقای خامنه ای که در کره بودند نشان می داد زنگ امام بصدا در آمد دویدم بطرف اطاق آقا دیدم آقا دو زانو نشسته نزدیک تلویزیون و به تلویزیون خیره شده فکر کردم سکته کرده،داد زدم دیدم برگشت گفت: بیا بشین. نشستم. گفت احمد آقا می بینی این عظمت را وقتیکه عصایش را برمیدارد و قدم برمی دارد حیف نیست ایشان بعنوان رهبره آینده نباشد.؟
 و در قسمتی دیگر می فرماید: امام وقتیکه آقای خامنه ای را می دید چهره اش باز میشد مانند حالتی که آدم عشقش را می بیند و خوشحال می شود دست خودش نیست. امام ابروها و چهره اش باز میشد. بلند میشد و به طرف آقای خامنه ای براه می افتاد و حالا هرچند نفر حضور میداشتند. من ده بار بیشتر خودم می دیدم این موارد را ...
 
  و در قسمتی می گوید : وقتیکه امام فرمودند که خوشحالم از اینکه می بینم فردی از سلاله پاک پیامبران و از فرزندان امام حسین (ع) بر مسند حکومت نشست خوب برای ما یک حرف بود. من به بزرگواری مراجعه کردم و گفتم اینکه امام گفت خوب تفسیر می خواهد یعنی چه؟ گفت همان که امام تمام قد جلوی آقای خامنه ای بلند می شود. دلیل صلی اش است. گفتم بازهم نمیدانم گفت مشکل خودت است. امام با هیچکس شوخی ندارد، امام ره بخاطره سید بودن آقای خامنه ای نمی گوید آقای خامنه ای سی و چهارمین فرزند امام حسین (ع) است. شجره نامه دارد. بروید ببینید. آقای خامنه ای بلا واسطه بدون هیچ چیزی پسر امام حسین است.
 

حجت الاسلام دانشمند:

اگر من از مظلومیت رهبر بگویم شاید دلتان خون بشود ، خیلی مظلومند ایشان .مظلوم است آقا . یک کاری نکنیم که اگر گره ای نمی توانیم باز کنیم ، لااقل گره بر گره نیاندازیم .این واقعاً ظلم است ، خدا نمی بخشد .
در این دنیا مرکز شیعه فقط ایران است . افغانستان ، پاکستان ، مصر ، عربستان و عراق را ببینید . در ممالک اسلامی کجا شیعه همه کاره است ، ایران مرکز شیعه است ، دل امام زمان به شما بسته شده و امید امام به شماست .


دکتر میلانی دکتر مخصوص رهبر معظم انقلاب در وقت ترور نافرجام ایشان:

بعد از ۲۵سال از آن قضایا که به اتفاق محافظان و دیگر برادران به بیت معظم له شرف یاب می شوند میفرماید حالا بهتر میشود فهمید که چرا سالهاست ضربان قلب این مردم میگوید دست خدا بر سر ماست... این دست رنگ خدا را دیده و طعم بهشت را چشیده ،سوغات یک سفر غیبی به آن سوی ابرهاست که پیش رهبر مانده تا بقول دکتر میلانی با دست موعود بیعت کند.

آیت الله بهاءالدینی

 در دیداری که مقام معظم رهبری در قم و در خانه علامه بهاءالدینی دارند. روز بعد که جمعی بخانه علامه بهاءالدینی میروند. سوال میکنند دیروز مقام معظم رهبری اینجا آمدند میفرماید بله چند دقیقه خورشید تابید و رفت.

 شهید سید مرتضی آوینی : 

 شهادت در رکاب امام خمینی زیباست اما دفاع از ولی فقیه حاضر از آن زیباتر است؛ خون دادن برای امام خمینی زیباست، اما خون دل خوردن برای امام خامنه ای از آن هم زیباتر است.
 

پوتین در سفر به ایران:  

 من کمونیستم ,خانم من مسیحی ارتدوکس است, در خانه ما کتاب های مسیحی یافت می شود , و من آنها را خوانده ام , من آنچه را که در باره عیسی مسیح خوانده بودم همه را در چهره رهبر ایران دیدم .حال فهمیدم چه تدبیری کشور را اداره می کند و این خاطره ماندگار در من می ماند.
حجت الاسلام بهلول (ره):  

:واقعاً در این مقطع، من هیچ کس را در تقوا و اعراض از مال و مقام دنیا، مثل او نمى شناسم. آخرین بارى که در خدمت وى بودم، به من گفت: آقاى بهلول! خاطرتان هست که قبل از انقلاب، یک شب در مسجد طرقبه منبر بودید؛ پس از اتمام مجلس، وقتى خواستید از مسجد بیرون بیایید، چون تاریک بود، من آمدم دستتان را بگیرم و کمکتان کنم؛ اما دستتان را کشیدید و گفتید: من چشمانم خوب مى‌بیند؛ تا جایى که هنوز زیر نور ماه، خاطره مى‌نویسم؛ حالا چطور؟ حالا هم بینایى‏تان در همان حد هست؟ من گفتم: آقا! حالا زیر نور خورشید هم دیگر نمى توانم بنویسم. بعد آقا گفت: اخیراً کمتر به ما سر مى زنید. گفتم: آقا! شما متعلق به همه مردم ایران هستید؛ وقتی وقت شما رابگیرم یعنی وقت کل مردم ایران را گرفتم  .

سید حسن نصرالله:  

ما خود را در برابر شخصیت بزرگ و استثنایی از این حیث ملاحظه می‌کنیم و می‌بینیم که بسیاری در این امت هستند که از این شخصیت والا آگاهی و شناختی جز اندک ندارند و به همین دلیل است که به جرات می‌توانیم بگوییم که ایشان در میان امت اسلام و حتی در ایران چقدر مظلوم هستند؛ حتی ایشان در مهمترین بعد شخصیتی‌شان که همان بعد سیاسی و رهبری است هنوز شناخته شده نیستند، چون شخصیتی است که دشمنان از یک سو آن را محاصره کرده‌اند و از سوی دیگر دوستان آنگونه که باید حق این شخصیت را ادا نمی‌کنند و این مسئولیت ماست که این امت را با این شخصیت بزرگ و عظیم آشنا کنیم تا از آن بهره‌های لازم و شایسته را ببرند و از برکات وجودش چنین رهبری و چنین ولی فقیه و اندیشمند و متفکری برای حال و آینده و دنیا و آخرت خود مستفیض شوند.

هرچند این بیوگرافی یازندگی نامه رو باید اول میذاشتم ولی چون میدونستم اگه اول بذارم حوصله ی خوندن ندارین و ممکنه بقیه ی پستو نخونین گذاشتم اخر.

حالا ببینین اونقد اقابراتون مهم هسته که یه این قسمت از متن  برسین؟ یا نخونده بیخیال میشین!!

 

 

 

سید علی خامنه ای :

 

سید على حسینی خامنه‌اى فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاج سید جواد حسینى خامنه‌اى، در فروردین ماه سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمرى در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. او دومین پسر خانواده بود و زندگى مرحوم سید جواد خامنه‌اى هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینى، بسیار ساده: «پدرم روحانى معروفى بود، اما خیلى پارسا و گوشه‌گیر  زندگى ما به‌سختى مى‌گذشت. من یادم هست شب‌هایى اتفاق مى‌افتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت براى ما شام تهیه مى‌کرد.  آن شام هم نان و کشمش بود.»

1330:

رفتن به مدرسه ی علمیه ی سلیمان خان ونواب مشهد

1334:

16سالگی سید علی خامنه ای باحضور درمحضراساتدیدی همچون سید محمد هادی میلانی ومیرزاجئاد اقاتهرانی و..گذشت

1336"

عزم سفر نجف وحضور دردرس علمایی مانند سید محسن حکیم ایشان قصد داشتن درنجف به ادامه تحصیل بپردازند اما چون پدررضایت ندادن به ایران بازگشتند

1338"

سفر به قم وحضور درمدرسه ی حجتیه ،ازاغازورود دردرس خارج فقه حضرت ایت ا...بروجردی وهمچنین امام خمینی

1340:

دراین سال ایت ا...بروجردی به لقا حضرت حق شتافت ومرجعیت امام خمینی مطرح شده

1342:

پدر ایت ا...خامنه ای نابینا شدو ایشان باوجود این حادثه ی ناگوار به تحصیل در قم ادامه داد

1344:

پس از بازگشت به مشهد هرروز چند ساعت برای پدر کتاب میخواند وهمان متون را بااو مباحثه میکرد،تفسیر قران وحضور دردرس ایت ا...میلانی علی رغم اختلاف سلیقه در مبارزات سیاسی بخشی از فعالیت های روحانی 26سال ی مشهدی بود

1347-57

تدریس فعال قران و بازداشت ازطرف رژیم پهلوی به خاطر این موضوع که باتبعید وی درسال 56این جلسات کلا تعطیل شد

ممنون الخروج شدن به خاطر مبارزات انقلابی و ودستگیری های پیاپی وفعالیت های سیاسی باعث شد سید علی نتواند با امام خمینی ارتباط نزدیک درنجف داشته باشد اما ماندن درمشهد و جلسات مستمر با شهید مطهری  حاصلی درپی داشت که همان(تدوین ایدئولوژی اسلامی)بود

1369:

از سال 1369تاکنون درس خارج ایت ا...خامنه ای اغاز شده وتاکنون ادامه دارد جهاد،موسیقی،غیبت،قصاص و...ازمباحثی است که تاکنون دردرس خارج ایشان تدریس شده است.

همراهی با نهضت خمینی:

امام خامنه ای از سال 41که در قم حضور داشتند وارد میدان مبارزات سیاسی شدند و16سال تمام باوجود شکنجه ها وتبعید ها،زندان ها مبارزه کردندودر این مسیر از هیچ خطری نترسیدند

درسال42امام خامنه ای به کرمان وزاهدان سفر مرده وبه خاطر افشاگری های رژیم منحوس پهلوی دستگیر وبه زندان قزل قلعه به صورت انفرادی2ماه انواع شکنجه ها وازارها را تحمل کردند

درسالهای 46و49تا اواخر56حدود 6الی 7 بار زندانی شدن و سال 56به ایرانشهر تبعید وحدود3سال در تبعید به سر بردندواواسط 57ازاد وبه مشهد بازگشتند.بعد ها هم که سمت هایی مانند 2دوره ریاست جمهوری و نمایندگی مردم تهران وریاست مجمع تشخیص وشورای بازنگری و...را به عهده داشتند تاسال 68

واکنون

ولی‌فقیه و رهبر انقلاب اسلامی ایران

عاقبت بــــا لطــف حق دوران مهدی می رسد

بلبل خوش نغمه از بستـــان مهدی می رسد

می دهد این دل گواهی پیـــر ما سیـــدعلــی

پرچم از دست تو بر دستـــان مهدی می رسد

 

 


اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای


.

 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۶
Sara293

نظرات  (۳۰)

چشم من و امر ولی                          جان من و سید علی
لبیک یا امام خامنه ای
سلام خوبید گل نرگس
چه خبر؟
مطالبتون مثل همیشه زیبا و جدید
ولی یه سوال
این سخن اقای دانشمند رو نتونستم باور کنم
ایا سندش درسته؟
این سخنرانی رو از ایشون گوش بدید علت تعجب منو میفهمید
پاسخ:
سلام علیکم
الحمدولله
خبراکه زیاده
نظرلطفتونه
هرکاری کردیم دانلود نشد
انشاالله که برام میل کنی
درپناه حق
خدا آن روز رانیاورد که تو نباشی.....
پاسخ:
خدا...
سلام و عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله علیه السلام

از مطلب خوبتون استفاده کردیم.
علوی باشید و باشیم ان شاالله...
پاسخ:
انشاالله
ممنون از حضورتون

سلام عیدتان مبارک به روزم با عید غدیر و مهدویت

پاسخ:
سلام تشکر همچنین بر شما
سلام دوس جونم
عیدت مبارک

دعام کن
:
پاسخ:
سلام ...
همچنین
همچنین
همچنین
 
عید غدیر مبارک
هان مردمان! بدانید این آیه دربارۀ اوست. ژرفی آن را فهم کنید و بدانید که خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده، پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتاپرست لازم شمرده است.

[هشدار که] اجرای فرمان و گفتار او لازم و امرش نافذ است. ناسازگارش رانده، پیرو و باورکننده اش در مهر و شفقت است. هر آینه خداوند، او و شنوایان سخن او و پیروان راهش را آمرزیده است.

هان مردمان! آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام. پس بشنوید و فرمان حق را گردن گذارید؛ چرا که خداوند عزّوجلّ صاحب اختیار و ولی و معبود شماست؛ و پس از خداوند ولی شما، فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن می گوید. و پس از من به فرمان پروردگار، علی ولی و صاحب اختیار و امام شماست. آن گاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود. این قانون تا برپایی رستاخیز که خدا و رسول او را دیدار کنید دوام دارد.

فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِکَ فیهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا) أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیّاً وَإِماماً فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ، وَ عَلَی الْبادی وَالْحاضِرِ، وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبی، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوکِ وَالصَّغیرِ وَالْکَبیرِ، وَ عَلَی الْأَبْیَضِ وَالأَسْوَدِ، وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ.

ماضٍ حُکْمُهُ، جازٍ قَوْلُهُ، نافِذٌ أَمْرُهُ، مَلْعونٌ مَنْ خالَفَهُ، مَرْحومٌ مَنْ تَبِعَهُ وَ صَدَّقَهُ، فَقَدْ غَفَرَالله لَهُ وَلِمَنْ سَمِعَ مِنْهُ وَ أَطاعَ لَهُ.

مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ فی هذا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعوا وَ أَطیعوا وَانْقادوا لاَِمْرِ(الله) رَبِّکُمْ، فَإِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَإِلاهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دونِهِ رَسولُهُ وَنَبِیُهُ الُْمخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلی وَلِیُّکُمْ وَ إِمامُکُمْ بِأَمْرِالله رَبِّکُمْ، ثُمَّ الْإِمامَةُ فی ذُرِّیَّتی مِنْ وُلْدِهِ إِلی یَوْمٍ تَلْقَوْنَ الله وَرَسولَهُ.

روا نیست، مگر آن چه خدا و رسول او و امامان روا دانند؛ و ناروا نیست مگر آن چه آنان ناروا دانند. خداوند عزوجل، هم روا و هم ناروا را برای من بیان فرموده و آن چه پروردگارم از کتاب خویش و حلال و حرامش به من آموخته در اختیار علی نهاده ام.

هان مردمان! او را برتر بدانید. چرا که هیچ دانشی نیست مگر اینکه خداوند آن را در جان من نبشته و من نیز آن را در جان پیشوای پرهیزکاران، علی، ضبط کرده ام. او (علی) پیشوای روشنگر است که خداوند او را در سورۀ یاسین یاد کرده که: «و دانش هر چیز را در امام روشنگر برشمرده ایم...»

هان مردمان! از علی رو برنتابید. و از امامتش نگریزید. و از سرپرستی اش رو برنگردانید. او [شما را] به درستی و راستی خوانده و [خود نیز] بدان عمل نماید. او نادرستی را نابود کند و از آن بازدارد. در راه خدا نکوهش نکوهش گران او را از کار باز ندارد. او نخستین مؤمن به خدا و رسول اوست و کسی در ایمان، به او سبقت نجسته. و همو جان خود را فدای رسول الله نموده و با او همراه بوده است تنها اوست که همراه رسول خدا عبادت خداوند می کرد و جز او کسی چنین نبود.

اولین نمازگزار و پرستشگر خدا به همراه من است. از سوی خداوند به او فرمان دادم تا [در شب هجرت] در بستر من بیارامد و او نیز فرمان برده، پذیرفت که جان خود را فدای من کند.

لاحَلالَ إِلاّ ما أَحَلَّهُ الله وَ رَسُولُهُ وَهُمْ، وَلاحَرامَ إِلاّ ما حَرَّمَهُ الله (عَلَیْکُمْ) وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ، وَالله عَزَّوَجَلَّ عَرَّفَنِی الْحَلالَ وَالْحَرامَ وَأَنَا أَفْضَیْتُ بِما عَلَّمَنی رَبِّی مِنْ کِتابِهِ وَحَلالِهِ وَ حَرامِهِ إِلَیْهِ.

مَعاشِرَالنّاسِ، (فَضِّلُوهُ). مامِنْ عِلْمٍ إِلاَّ وَقَدْ أَحْصاهُ الله فِی، وَ کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیْتُهُ فی إِمامِ الْمُتَّقینَ، وَما مِنْ عِلْمٍ إِلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیّاً، وَ هُوَ الْإِمامُ الْمُبینُ (الَّذی ذَکَرَهُ الله فی سُورَةِ یس: (وَ کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیْناهُ فی إِمامٍ مُبینٍ).

مَعاشِرَالنَّاسِ، لاتَضِلُّوا عَنْهُ وَلاتَنْفِرُوا مِنْهُ، وَلاتَسْتَنْکِفُوا عَنْ وِلایَتِهِ، فَهُوَالَّذی یَهدی إِلَی الْحَقِّ وَیَعْمَلُ بِهِ، وَیُزْهِقُ الْباطِلَ وَیَنْهی عَنْهُ، وَلاتَأْخُذُهُ فِی الله لَوْمَةُ لائِمٍ. أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِالله وَ رَسُولِهِ (لَمْ یَسْبِقْهُ إِلَی الْایمانِ بی أَحَدٌ)، وَالَّذی فَدی رَسُولَ الله بِنَفْسِهِ، وَالَّذی کانَ مَعَ رَسُولِ الله وَلا أَحَدَ یَعْبُدُالله مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَیْرُهُ.

(أَوَّلُ النّاسِ صَلاةً وَ أَوَّلُ مَنْ عَبَدَالله مَعی. أَمَرْتُهُ عَنِ الله أَنْ یَنامَ فی مَضْجَعی، فَفَعَلَ فادِیاً لی بِنَفْسِهِ).

هان مردمان! او رابرتر دانید، که خداوند او را برگزیده؛ و پیشوایی او را بپذیرید، که خداوند او را برپا کرده است.

هان مردمان! او از سوی خدا امام است و هرگز خداوند توبه منکر او را نپذیرد و او را نیامرزد. این است روش قطعی خداوند درباره ناسازگار علی و هرآینه او را به عذاب دردناک پایدار کیفر کند. از مخالفت او بهراسید و گرنه در آتشی درخواهید شد که آتش گیرۀ آن مردمانند؛ و سنگ، که برای حق ستیزان آماده شده است.

مَعاشِرَالنّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ الله، وَاقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ الله.

مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّهُ إِمامٌ مِنَ الله، وَلَنْ یَتُوبَ الله عَلی أَحَدٍ أَنْکَرَ وِلایَتَهُ وَلَنْ یَغْفِرَ لَهُ، حَتْماً عَلَی الله أَنْ یَفْعَلَ ذالِکَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ وَأَنْ یُعَذِّبَهُ عَذاباً نُکْراً أَبَدَا الْآبادِ وَ دَهْرَ الدُّهورِ. فَاحْذَرُوا أَنْ تُخالِفوهُ. فَتَصْلُوا ناراً وَقودُهَا النَّاسُ وَالْحِجارَةُ أُعِدَّتْ لِلْکافِرینَ.

هان مردمان! به خدا سوگند که پیامبران پیشین به ظهورم مژده داده اند و اکنون من فرجام پیامبران و برهان بر آفریدگان آسمانیان و زمینیانم. آن کس که راستی و درستی مرا باور نکند به کفر جاهلی درآمده و تردید در سخنان امروزم همسنگ تردید در تمامی محتوای رسالت من است، و شک و ناباوری در امامت یکی از امامان، به سان شک و ناباوری در تمامی آنان است. و هرآینه جایگاه ناباوران ما آتش دوزخ خواهد بود.

هان مردمان! خداوند عزّوجلّ از روی منّت و احسان خویش این برتری را به من پیشکش کرد و البته که خدایی جز او نیست. آگاه باشید: تمامی ستایش ها در همه روزگاران و در هر حال و مقام ویژۀ اوست.

مَعاشِرَالنّاسِ، بی - وَالله - بَشَّرَالْأَوَّلُونَ مِنَ النَّبِیِّینَ وَالْمُرْسَلینَ، وَأَنَا - (وَالله) - خاتَمُ الْأَنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ والْحُجَّةُ عَلی جَمیعِ الَْمخْلوقینَ مِنْ أَهْلِ السَّماواتِ وَالْأَرَضینَ. فَمَنْ شَکَّ فی ذالِکَ فَقَدْ کَفَرَ کُفْرَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولی وَ مَنْ شَکَّ فی شَیءٍ مِنْ قَوْلی هذا فَقَدْ شَکَّ فی کُلِّ ما أُنْزِلَ إِلَی، وَمَنْ شَکَّ فی واحِدٍ مِنَ الْأَئمَّةِ فَقَدْ شَکَّ فِی الْکُلِّ مِنْهُمْ، وَالشَاکُّ فینا فِی النّارِ.

مَعاشِرَالنّاسِ، حَبانِی الله عَزَّوَجَلَّ بِهذِهِ الْفَضیلَةِ مَنّاً مِنْهُ عَلَی وَ إِحْساناً مِنْهُ إِلَی وَلا إِلاهَ إِلاّهُوَ، أَلا لَهُ الْحَمْدُ مِنِّی أَبَدَ الْآبِدینَ وَدَهْرَالدّاهِرینَ وَ عَلی کُلِّ حالٍ.

هان مردمان! عل را برتر دانید؛ که او برترین مردمان از مرد و زن پس از من است؛ تا آن هنگام که آفریدگان پایدارند و روزی شان فرود آید.

دور دورباد از درگاه مهر خداوند و خشم خشم باد بر آن که این گفته را نپذیرد و با من سازگار نباشد!

هان! بدانید جبرئیل از سوی خداوند خبرم داد: «هر آن که با علی بستیزد و بر ولایت او گردن نگذارد، نفرین و خشم من بر او باد!» البته بایست که هر کس بنگرد که برای فردای رستاخیز خود چه پیش فرستاده. [هان!] تقوا پیشه کنید و از ناسازگاری با علی بپرهیزید. مباد که گام هایتان پس از استواری درلغزد. که خداوند بر کردارتان آگاه است.

هان مردمان! همانا او هم جوار و همسایه خداوند است که در نبشته ی عزیز خود او را یاد کرده و دربارۀ ستیزندگان با او فرموده: «تا آنکه مبادا کسی در روز رستخیز بگوید: افسوس که دربارۀ همجوار و همسایه ی خدا کوتاهی کردم...»

مَعاشِرَالنّاسِ، فَضِّلُوا عَلِیّاً فَإِنَّهُ أَفْضَلُ النَّاسِ بَعْدی مِنْ ذَکَرٍ و أُنْثی ما أَنْزَلَ الله الرِّزْقَ وَبَقِی الْخَلْقُ.

مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ، مَغْضُوبٌ مَغْضُوبٌ مَنْ رَدَّ عَلَی قَوْلی هذا وَلَمْ یُوافِقْهُ.

أَلا إِنَّ جَبْرئیلَ خَبَّرنی عَنِ الله تَعالی بِذالِکَ وَیَقُولُ: «مَنْ عادی عَلِیّاً وَلَمْ یَتَوَلَّهُ فَعَلَیْهِ لَعْنَتی وَ غَضَبی»، (وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوالله - أَنْ تُخالِفُوهُ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِها - إِنَّ الله خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ).

مَعاشِرَ النَّاسِ، إِنَّهُ جَنْبُ الله الَّذی ذَکَرَ فی کِتابِهِ العَزیزِ، فَقالَ تعالی (مُخْبِراً عَمَّنْ یُخالِفُهُ): (أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتا عَلی ما فَرَّطْتُ فی جَنْبِ الله).

هان مردمان! در قرآن اندیشه کنید و ژرفی آیات آن را دریابید و بر محکماتش نظر کنید و از متشابهاتش پیروی ننمایید. پس به خدا سوگند که باطن ها و تفسیر آن را آشکار نمی کند مگر همین که دست و بازوی او را گرفته و بالا آورده ام و اعلام می دارم که: هر آن که من سرپرست اویم، این علی سرپرست اوست. و او علی بن ابی طالب است؛ برادر و وصی من که سرپرستی و ولایت او حکمی است از سوی خدا که بر من فرستاده شده است.

مَعاشِرَالنّاسِ، تَدَبَّرُوا الْقُرْآنَ وَ افْهَمُوا آیاتِهِ وَانْظُرُوا إِلی مُحْکَماتِهِ وَلاتَتَّبِعوا مُتَشابِهَهُ، فَوَالله لَنْ یُبَیِّنَ لَکُمْ زواجِرَهُ وَلَنْ یُوضِحَ لَکُمْ تَفْسیرَهُ إِلاَّ الَّذی أَنَا آخِذٌ بِیَدِهِ وَمُصْعِدُهُ إِلی وَشائلٌ بِعَضُدِهِ (وَ رافِعُهُ بِیَدَی) وَ مُعْلِمُکُمْ: أَنَّ مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِی مَوْلاهُ، وَ هُوَ عَلِی بْنُ أَبی طالِبٍ أَخی وَ وَصِیّی، وَ مُوالاتُهُ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ أَنْزَلَها عَلَی.

هان مردمان! همانا علی و پاکان از فرزندانم از نسل او، یادگار گران سنگ کوچک ترند و قرآن یادگار گران سنگ بزرگ تر. هر یک از این دو از دیگر همراه خود خبر می دهد و با آن سازگار است. آن دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوند.

هان! بدانید که آنان امانتداران خداوند در میان آفریدگان و حاکمان او در زمین اویند.

هشدار که من وظیفه ی خود را ادا کردم. هشدار که من آن چه بر عهده ام بود ابلاغ کردم و به گوشتان رساندم و روشن نمودم. بدانید که این سخن خدا بود و من از سوی او سخن گفتم. هشدار که هرگز به جز این برادرم کسی نباید امیرالمؤمنین خوانده شود. هشدار که پس از من امارت مؤمنان بری کسی جز او روا نباشد.

مَعاشِرَالنّاسِ، إِنَّ عَلِیّاً وَالطَّیِّبینَ مِنْ وُلْدی (مِنْ صُلْبِهِ) هُمُ الثِّقْلُ الْأَصْغَرُ، وَالْقُرْآنُ الثِّقْلُ الْأَکْبَرُ، فَکُلُّ واحِدٍ مِنْهُما مُنْبِئٌ عَنْ صاحِبِهِ وَ مُوافِقٌ لَهُ، لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی یَرِدا عَلَی الْحَوْضَ.

أَلا إِنَّهُمْ أُمَناءُ الله فی خَلْقِهِ وَ حُکّامُهُ فی أَرْضِهِ. أَلاوَقَدْ أَدَّیْتُ.

أَلا وَقَدْ بَلَّغْتُ، أَلاوَقَدْ أَسْمَعْتُ، أَلاوَقَدْ أَوْضَحْتُ، أَلا وَ إِنَّ الله عَزَّوَجَلَّ قالَ وَ أَنَا قُلْتُ عَنِ الله عَزَّوَجَلَّ، أَلاإِنَّهُ لا «أَمیرَالْمُؤْمِنینَ» غَیْرَ أَخی هذا، أَلا لاتَحِلُّ إِمْرَةُ الْمُؤْمِنینَ بَعْدی لاَِحَدٍ غَیْرِهِ.

سپس فرمود: مردمان! کیست سزاوارتر از شما به شما؟ گفتند خداوند و پیامبر او! سپس فرمود آگاه باشید! آن که من سرپرست اویم، پس این علی سرپرست اوست! خداوندا دوست بدار آن را که سرپرستی او را بپذیرد و دشمن بدار هر آن که او را دشمن دارد و یاری کن یار او را؛ و تنها گذار آن را که او را تنها بگذارد.

ثم قال: «ایهاالنَّاسُ، مَنْ اَوْلی بِکُمْ مِنْ اَنْفُسِکُمْ؟ قالوا: الله و رَسُولُهُ. فَقالَ: اَلا من کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلی مَوْلاهُ، اللهمَّ والِ مَنْ والاهُ و عادِ مَنْ عاداهُ وَانْصُرْمَنْ نَصَرَهُ واخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ.

۰۱ آبان ۹۲ ، ۱۲:۰۹ حمید صادقی
سلام علیکم
کالیبر50 به روز شد با:

 ******بوی محرم*****
پاسخ:
وعلیکم
خدمت میرسیم
۰۱ آبان ۹۲ ، ۰۸:۵۳ میلاد علیدوست

سلام. با موضوع {من آدم سیاسی نیستم؟!!؟} درخدمتم
حق با علی ست
پاسخ:
سلام چشم
خدمت میرسیم

سلام

عیدتان مبارک....

پاسخ:
سلام علیکم همچنین برشما
سپاسگذار

سلام علیکم

پیشاپیش عید سعید غدیر بر شما مبارکباد.

انشالله خداوند توفیقمان دهد تا قدردان نعمت ولایت باشیم.

خوشحال میشم اگه سری هم به مابزنید.ودر صورت صلاحدید لینکمون کنید.

یا علی(ع)

http://fighterfrontline.blog.ir/

پاسخ:
وعلیکم
همچنین
انشاالله
پرسش و پاسخ دانشجویان با رهبر انقلاب درباره وظایف دانشجو

سلام

بروز می باشیم

با سلام و احترام

عنوانی که برای تبلیغ انتخاب نموده بودید مناسب نبود. الحمدلله اصلاح فرموده اید.

سپاس بابت مطلب...

التماسش دعاست...
۲۹ مهر ۹۲ ، ۲۱:۰۹ میلاد علیدوست
سلام.با موضوع {هدف از زیارت} در خدمتم
 حق با علی ست

 باسلام.میزبانیم ...

آشتی با صحیفه سجادیه...

http://zareh.blog.ir/post/155

با سلام و عرض تبریک ولادت با سعادت امام هادی(ع)

به روزم با شکیّات نماز

پاسخ:
سلام علیکم
همچنین
خدمت میرسیم

سلام ما بهش نمیگیم اقا ما رهبر صداش میزنیم اخه وقتی بهش میگیم آقا یاد امام زمان می افتم (اقای ما این جمعه ها دلگیر است )خیلی هم قبولش داریم و میدونیم روزی خلا اون احساس خواهد شد ولی اسلام زنده است علی با اون ابهت و شکوهش رفت و اسلام باقی موند پس این علی هم اگر برود جای هیچ ترسی نیست اسلام و تشیع یک ایدئولوژی و فکر است به افراد وابسته نیست که نبودشان لطمه ای به این جریان بزند پس شما هم نترس البته شاید ترش شما چیز دیگری باشد منظورم از منظر دیگری به این قضیه فک میکنی راستی رهبر معصوم نیست پس حتما اشتباهاتی از وی سر زده است تو هم اینقد جلوی سوالی که پرسیدی علامت سوال نزار یه جوری علامت سوال و تعجب میزاری که انگار تا حالا هیچ اشتباهی ازش سر نزده است ساده ترینش دفاع از احمدی نزاد بوده که بعدها جلوی رهبر هم قد علم کرد  الان سرم شلوغه ببخشید ناقص اشاره کردم انشاله در یه فرصت دیگه

وسلام

از روشنگری هاتون در این زمینه متشکرم 

پاسخ:
اینم از مظلومیتشونه که هنوز ناشناخته اند
خب بهتر که یاد امام زمان میفتین بااین موضوع چه مشکلی دارین؟
پس این علی هم اگه برود جای هیچ ترسی نیست؟انشاالله تا امام زمان بیاد و تازنده ایم سایه اقابالای سرمون باشه
امام صادق ع میفرمایند(مرگ هرکدام از علمای اسلام رخنه ای دردین ایجاد خواهد کرد که باهیچ چیز دیگر پرنمیشود)
ما نگفتیم اقا معصومند ولی دلیل نمیشه که بگین چون معصوم نیستن پس حتما اشتباهی ازشون سرزده باشند باسندحرف بزنین
دفاع از دکترو اینکه قدعلم کردن نظرشماست یه طرفه به قضیه نگاه نکنین
باشه منتظررفع نواقصات نظرتون خواهیم موند
موفق باشین
سلام

خدا قوت 

واقعا این مطلب عالی بود و مهم بود 

لجازه استفاده با ذکر منبع هست ؟
 


پاسخ:
سلام علیکم
البته ثواب هم داره

به نظر من خیلی حساس شدی به این مسئله حالا اون یه چیزی گفته مگه تو می ترسی اگه چنین اتفاقی بیفته به نظر من جای هیچ نگرانی نیست البته ما که مطلبو کامل نداشتیم که اون فرد چرا اینچنین حرفی را زده یا اینکه دعا کرده که اتفاق بیفته و لی به هر صورت شما خیلی جوش نیار نیاز نبود به نظر من حتی اگه خود به قول شما آقا هم چنین حرفی را میشنید قبل از اینکه چنین قضاوتی را صورت بده حتما ازش می پرسید چرا مگه انتظار شما از من به عنوان حاکم این شهر یا این کشور چه بوده که من در ادای حق رعیت بر والی انجام ندادم که چنین حرفی را زدی به هر صورت این فرد در مملکتی که به زمامداری آقا رهبری میشه زندگی میکنه و حق داره اعتراض کنه یا شاکی بشه بالاخره شاید این فرد

یه فرد عامی و معمولی بوده و بلد نبوده حرف دلشو بزنه به این شکل بیان کرده و من این گفته ایشان را محکوم می کنم نه اینکه در حق رهبر گفته بلکه هیچ انسانس حق ندارد که برای نابودی هیچ انسانی دست به دعا شود چون زندگی را خدا داده و تنها خدا میتو.اند چنین حقی را از وی سلب کند و خیلی حرفای دیگر که وقتش نبود و الا اشاره می کردم ................. و اما حالا سلام. سوال من این است که رهبر معظم انقلاب که با حضرت علی (ع) مقایسه می شوند چه وجه تشابهی دارند که این مقایسه صورت می گیرد آیا نه اینکه که امام معصوم بوده و کسی همتای ایشان نیست و رهبر معظم معصوم نیست و در ادوار مختلف اشتباهاتی از ایشان دیده شد. پس چرا با مقایسه یک انسان عادی با معصوم مقام و منزلت معصوم را پایین آورده به شکلی که در اذهان عمومی اصطلاح علی زمان یا علی دوران به شکلی لوث گردیده و این امر باعث می گردد تا منافقین و مخالفین مذهب شیعه از این قیاس به ضرر مسلمین استفاده نمایند.

به طور قطع اگر عده‌ای ایشان یا هر کس دیگری به جز امام زمان «عج‌الله تعالی فرجه الشریف» را امیرالمؤمنین زمان بداند و یا بخواند، بسیار خطا کرده است و شخص ایشان نیز مکرر از این امر نهی نموده‌اند. البته افکار عمومی سلیقه‌ها و بصیرت‌های متفاوتی دارند و چه بسا گاهی «بد دفاع کردن»، بیش از «خوب حمله کردن» به نفع دشمن باشد.

اما در نظر داشته باشید که مقایسه‌ی یا تطبیق شخصیت‌ها، رفتار‌ها و جریان‌ها، نه تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه جهت شناخت بیشتر لازم و ضروری است. وقتی معصوم (ع) می‌فرماید که تاریخ تکرار می‌شود، و عقل و بصیرت حکم می‌کند که «کلّ یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، یعنی هر روز خود را در عاشورا ببینید و در هر کجا که باشید، آن جا کربلا است. چرا که مقابله‌ی کفر و ایمان، ظالم و مظلوم و حق و باطل همیشه و در همه جا جاری و ساری است و انسان باید ببیند که در عاشورا و کربلا‌‌ی زمان خود، در کدام جبهه است. امام حسین (ع) یا یزید. پس، در چنین حالتی نمی‌توان گفت: آقا امام حسین و یزید تکرار نمی‌شوند، چرا مقایسه می‌کنید(؟!) لذا شهید مطهری می‌فرماید: یزید بیش از 1300 سال پیش مرد، شما ببینید یزید زمان شما چه می‌کند!

در طول انقلاب امثال این قیاس‌های به حق زیاد داشته‌ایم. چنان چه حضرت امام خمینی رضوان‌الله علیه، در همان ابتدای انقلاب که گروه‌ها و جریان‌های متفاوتی (مانند اوضاع پس از انتخابات) با هم متحد شدند و قرار گذاشتند که در استادیوم امجدیه برای براندازی یا تغییر ساختارهای اصلی نظام تجمع کنند، امام طی برنامه‌ای فرمودند: من نمی‌گویم که من علی زمان هستم، ولی شما دارید کار خوارج را می‌کنید! و یا نسبت به شهدای حزب جمهوری و شهید بهشتی فرمودند: 72 تن و در رأسش سید مظلوم. یا نسبت به مرحوم آیت‌الله طالقانی فرمودند: زبانش مانند شمشیر مالک اشتر (برای علی علیه‌السلام) بود و ... .

پس، قیاس‌ها یا تشبیه‌ها اگر در حدّ مشابه یا برابر دانستن غیر معصوم با معصوم باشد، اشکال دارد و مضرّ است. اما اگر در همین حدّ باشد، مثلاً گفته شود: مردمان صدر اسلام، در دوران حکومت حضرت امیر علیه‌السلام، با ولی‌ امر خود چنین و چنان کردند و یا فلان گروه‌ها و جریانات (مانند خوارج) چنین و چنان کردند و ما باید امروز ببینیم که نسبت به حکومت اسلامی و ولی امر چه می‌کنیم و در کدام جناح هستیم؟ نه تنها اشکالی ندارد، بلکه لازم است. و جا ندارد کسی معترض شود که مگر ولی امر ما معصوم است که چنین قیاسی می‌نمایید؟

با تشکر از حوصله تان

 

 

پاسخ:

سلام علیکم

اصولا زمانی که  می خواهیم در مورد موضوعات سیاسی باافرادبحث کنیم ناخود آگاه بحث به موضوعات کلامی و یا فلسفی کشیده می شود.  به جای این که از اسلام و حکومت و احکام آن دفاع کنند همان حرف نا مسلمانان وغیر و ضد اسلامی را بر زبان جاری می کنند. آن هم با دلایل و براهین!!

اما دلایل و براهین نادرست. بعضی از انهاممکن است حتی اسلام را به عنوان بهترین دین قبول داشته باشند اما به دلایل مختلف مثل این که در زمان غیبت دین از سیاست جداست چون حکومت در دست معصوم نیست!!!!!!! و یا دین موضوعی فردی است و نباید آن را در موضوعات اجتماعی دخالت دهیم، همگی شان با هم علیه ما متحد می شوند.البته بگذریم از این که این افراد گاها در خود اسلام مشکل دارن و نه با حکومت دینی .

اگر به واقع به خدا ایمان آورده بودند هیچ گاه در مقابل احکام اقتصادی ، سیاسی ، امنیتی، فرهنگی ، قضایی و اجتماعی و ... خدا نمی ایستادند.اسلام هم چنین ساختار حکومتی واضحی دارد که در بطن قرآن قابل استنباط است.

وقتی می گوییم مقام معظم رهبری نایب عام امام زمان است یه جوری نگاهمان می کنند که انگار داریم کفر می گیم. از ما دلیل می خواهند و می گویند که امام زمان کجا گفته که (امام) خامنه ای نایب من است! هرچه می گوییم که این آقا نایب عام است و نایب عام یعنی کسی که امام معصوم  ویژگی های او را بیان کرده و مصداق آن را به فقها و عالمان دینی واگذار کرده انگار نه انگار.

واما دربین نظرتون جملات عجیبی یافت شد بااین عنوان ها:


-اگر اقا بمیرد جای هیچ نگرانی نیست!!!!!!!!!

-خود به قول شما اقا!!!!!!!!!!!!!

-رهبری میپرسد مگرانتظار شما از من به عنوان حاکم!!!!!!


ما کی گفتیم اقا معصومند؟هدف از مقایسه وقیاس هایی که صورت میگیرد چیز دیگری ست منظور هم سطح وتراز بودن اون شخص نیست

گاهی بعضی رفتارها وخصلت های انها مثل هم است و گاهی درتضاد باهم واین با کدام دستوردینی ما منافات داره که شما جوش اوردین؟


حالا به چند تا سوال جواب بدین

گفتین درطول دوران چون اقا معصوم نبوده از ایشون اشتباهاتی سرزده!مثلا کدوم اشتباهات؟؟

وتو چه زمینه ای  دشمنان از قیاس حضرت اقا با امیرالمومنین به ضررمسلمین استفاده کردند؟؟



۲۷ مهر ۹۲ ، ۱۱:۴۵ پایگاه مجازی لبیک ...
سلام.
اولا ممنون از حضورتون..
دوما ممنون از نظر ارزشمندتون...
سوما ممنون از دعوتتون...
چهارما :
راستش خیلی خوبه که این اطلاعات رو درج کردید..
وظیفه ما و امثال ما ایجاد فضای روشنگری و تبیین صحیح در جامعه هست..
از شما متشکرم به خاط مطالب زیباتون...
در پناه حق...
یا علی....
پاسخ:
ممنون از نظرلطفتون
یاعلی

سلام علیکم

مطلبتون رو کامل خوندم.

از این حیث که روی مسئله ی حساسی دست گذاشتید و آسیب شناسی صحیحی کردید واقعا قابل تقدیره(مسئله ولی فقیه و محجوریت ایشان در جامعه و حتی بسیجیان!)

اما خودتون را جای افرادی بگذارید که اون جمله رو نوشتن(خامنه ای کی ...) واقعا با خوندن این مطلب قانع میشید؟

البته قانع که شاید صحیح نباشه.چون طبیعتا یک فرد با گرایش متضاد براحتی قانع نمیشه.

اما انتظار اینه که حداقل باعث تلطیف دیدگاه فرد بشه،به نظر شما این کارکرد رو داره این مطلب؟

پاسخ:

سلام علیکم

راستش خیلی هم مشعوف شدیم به خطراین موضوع که مطرح نمودین

چون فک کردم اگه بخوام به این موضوع تو یه پست بپردازم خیلی طولاتی وخسته کننده میشه و درنتیجه بی نتیجه!

 انشاالله تو پستای بعدی حتما جبران خواهد شد

بازم ممنون از لطفتون

 سلام

رنگ...
http://zareh.blog.ir/post/105
۲۷ مهر ۹۲ ، ۰۰:۱۷ میلاد علیدوست
سلام
اللهم عجل لولیک الفرج بحق مولا علی علیه السلام
۲۶ مهر ۹۲ ، ۲۳:۰۸ از دهان تفنگ
سلام
داغ دلمو تازه کردی...

۲۶ مهر ۹۲ ، ۲۱:۴۳ ابوالفضل اشناب
بسم الله 

سلام
فضای مجازی است و یک جماعتی هوچی و شلوغ کن که دوست دارند زیاد جلوه کنند.
سرویس گوگل هم که اهدافش مشخص است.
پس این حرکت حساب شده اصلا عجیب نیست لکن دردناک است.
اینکه نعمت بزرگی چون سید علی خامنه ای را هنوز ماها درک نکرده ایم
برای مظلومیت اش کاری نکردیم
برای غربت اش
برای رسانه بودن برایش...

در پناه حق باشی رفیق

یاعلی
خیلی بهتر شد....خدا خیرتون بده
پاسخ:

قابلی نداشت

ممنون که گفتین

سلام
ممنون از دعوتتون

چه خوب می شود اگر به کتاب عالی ومستند وجذاب شرح اسم هم اشاره ای کنید...
پاسخ:
دیگه خودتون گفتین
انشاالله دوستان بهره خواهند برد
سلام ممنون از پست زیباتون مقداری اش تازگی داشت برامون
ولی اصل حرکت زیبا بود 
حضرت آقا غریبه واقعا ومن مطمئنم فردای قیامت بابت این کار از ما بسیجیان بیشتر بازخواست میکنن
الان زمونه ایست که ما فقط باید درس بخونیم مناصب بزرگ دولتی و شاه راه ها دست غیر ولایی ها نیافتد مثل دهه 70تا الان 
برای همین خود آقا بیشتر روی علم تاکید دارن
موفق باشید
پاسخ:
همینطوره که میفرمایین
انشاالله
همچنین
۲۶ مهر ۹۲ ، ۲۰:۱۹ سربازمنتظر

هم منتظر و طالب مهــدی هستی

هم یاور و هم نائب مهدی هستی

عمری اگــــر از تــو دم زدیم آقاجان

چون راه رسیدن به مهدی هستی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی